زمان تعویض شمع سانتافه

شمع های هیوندای سانتافه را معمولا بعد از مسافت های زیر باید تعویض کرد:
* شمع مسی 40 هزار کیلومتر
* پلاتینی 100 هزارکیلومتر (این مورد باید بررسی شود)
* و بقیه شمع ها 150 هزار کیلومتر (این مورد باید بررسی شود)

نکته خیلی مهم این است که در صورت خرابی شمع شتاب ماشین کم میشود، مصرف سوخت بالا میرود و ممکن است موتور دچار آسیب شود، پس حتما برای بازدید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تعویض شمع یکی از خدمات تعمیرگاه تخصصی سانتافه میباشد، هزینه تعویض شمع ها بسته به نوع شمع و برند آن بسیار متفاوت است و با توجه به بازار ایران بهتر است قبل از مراحعه به تعمیرگاه جهت استعلام قیمت شمع با ما تماس بگیرید.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران – تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

تلفن: 09120996450-09128896509

در کلیه موتورهایی که با استفاده از بنزین کار می‌کنند، قطعه‌ای به نام شمع وجود دارد که به کمک برق ایجاد جرقه کرده و این جرقه باعث احتراق سوخت و هوای درون سیلندر می‌شود. شمع خودرو در قسمت سرسیلندر جای‌داده می‌شود و به دلیل تأثیر زیادی که بر عملکرد موتور اتومبیل دارد، طوری طراحی شده است که در صورت خراب شدن به راحتی بتوان آن را عوض کرد.

شمع خودرو باید به گونه‌ای ساخته شود که بتواند، در برابر حرارت زیاد درون سیلندر و فشار بالا به خوبی مقاومت کند و در عین حال قادر باشد، جرقه‌ای با ولتاژ دوازده هزار ولت ایجاد کند. عملکرد صحیح شمع بر خروجی موتور و میزان مصرف سوخت اتومبیل تأثیر بسیار زیادی دارد، همچنین بر دما و طول عمر موتور، میزان آلایندگی خودرو و صداهای تولید شده توسط موتور مؤثر است.

مشکلات عوض نکردن به موقع شمع خودرو

معمولاً به مالکان وسایل نقلیه توصیه می‌شود، که بعد از هر پنجاه هزار کیلومتر کارکرد خودرو، نسبت به تعویض شمع اقدام نمایند. البته بعضی از تولیدکنندگان این ابزار، شمع‌هایی را روانه بازار کرده‌اند، که طول عمر مفید آن‌ها چیزی بین نود و پنج هزار تا صد و چهل هزار کیلومتر است. کسانی که در مورد تعویض شمع خودرو سهل‌انگاری کنند، علاوه بر این‌ که برای روشن‌کردن ماشین خود به دردسر می‌افتند، حتی برای باز کردن شمع هم با مشکل مواجه می‌گردند.

بهتر است که قبل از خراب‌شدن کامل شمع خودرو این قطعه عوض شود، سیاه شدن شمع یکی از علائم خراب‌شدن آن است. شمع خودرو یک عایق مخصوص دارد که اگر این عایق آسیب ببیند، یکی از سیلندرهای موتور اتومبیل از کار می‌افتد، این مسئله باعث می‌شود که موتور به درستی کار نکند و با لرزش همراه شود و نشان‌دهنده این است که وقت آن است که  تعویض شمع خودرو رسیده است.

5/5 - (1 نظر)
تعویض-شمغ-ای-20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *