زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو

زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو

الان که در حال خواندن بحث زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو هستید، احتمالا می خواهید زمان دقیق تعویض زنجیر تایم پیکانتو خود را بدانید و یا خدای ناکرده خودروی شما دچار مشکلی در مورد زنجیر تایم شده و به دنبال جایی هستید که برای تعمیر خودرویتان و یا تعویض زنجیر تایم در آنجا اقدام نمایید.

خودرو های خارجی و به خصوص خودرو های کره ای مثل کیا پیکانتو، به دلیل این که خارجی و وارداتی هستند، نیاز به توجه ویژه و مراقبت های خاص دارند، به همین خاطر مجموعه تهران کره که یک تعمیرگاه پیکانتو است، به وجود آمده است تا در مشکلات خودرویی تان و انجام کارهایی مثل تعویض زنجیر تایم پیکانتو در کنارتان باشد تا در زمانی که مشکلی برای خودرویتان به وجود آمد، با تیم متخصصی که از تعمیرکاران خودرویی دارد، به داد خودروی شما برسد.

زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو

هیوندای پیکانتو، هاچ‌بک اسپرت و خوش‌سیما کره‌ای، با ظاهری جوان‌پسند و عملکردی قابل قبول، در میان علاقمندان به رانندگی جایگاه ویژه‌ای یافته است. اما مانند هر خودرویی، این خودرو نیز برای حفظ سلامتی و کارایی به مراقبت و توجه نیازمند است. یکی از اجزای حیاتی در موتور پیکانتو، زنجیر تایم نام دارد که وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد به همین خاطر است که توجه به زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو تاکید می شود.

هیوندای برای زنجیر تایم پیکانتو، طول عمر مشخصی را تعیین کرده است. طبق دفترچه راهنمای این خودرو، زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو هر 80 هزار کیلومتر یا 5 سال، هر کدام که زود تر برسد است.

تعویض زنجیر تایم پیکانتو

زنجیر تایم در هیوندای پیکانتو، قطعه‌ای لاستیکی دندانه‌دار است که میل‌لنگ و میل سوپاپ را به یکدیگر متصل می‌کند. این اتصال حیاتی، هماهنگی لازم برای باز و بسته شدن سوپاپ‌ها در زمان مناسب و احتراق به موقع را فراهم می‌کند. زنجیر تایم از جنس لاستیک مرغوب ساخته شده و با روکش‌های نایلونی یا الیافی تقویت می‌شود تا در برابر سایش و پارگی مقاوم باشد.

اما توجه داشته باشید که پیکانتو در برخی مدل ها دارای زنجیر می باشد و در بلرخی مدل ها زنجیر تایم دارد که زنجیر بر خلاف زنجیر نیاز به تعویض و توجه به زمان تعویض زنجیر تایم پیکانتو ندارد و هر 100 هزار کیلومتر نیاز به بازدید دارد صرفا.

امتیاز دهید
دسته بندی: kia, picanto برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *