زمان تعویض تسمه تایم سوناتا

الان که در حال خواندن بحث زمان تعویض تسمه تایم سوناتا هستید، احتمالا می خواهید زمان دقیق تعویض تسمه تایم سوناتا خود را بدانید و یا خدای ناکرده خودروی شما دچار مشکلی در مورد تسمه تایم شده و به دنبال جایی هستید که برای تعمیر خودرویتان و یا تعویض تسمه تایم در آنجا اقدام نمایید.

خودرو های خارجی و به خصوص خودرو های کره ای مثل هیوندای سوناتا، به دلیل این که خارجی و وارداتی هستند، نیاز به توجه ویژه و مراقبت های خاص دارند، به همین خاطر مجموعه تهران کره که یک تعمیرگاه سوناتا است، به وجود آمده است تا در مشکلات خودرویی تان و انجام کارهایی مثل تعویض تسمه تایم سوناتا در کنارتان باشد تا در زمانی که مشکلی برای خودرویتان به وجود آمد، با تیم متخصصی که از تعمیرکاران خودرویی دارد، به داد خودروی شما برسد.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران – خیابان دماوند- سه راه تهران پارس – بعد از نمایندگی مرکزی سایپا – لاین کندرو – انتهای بن بست کاوه

تلفن تماس: 09128006261 – 09128896509

زمان تعویض تسمه تایم سوناتا

شرکت هیوندای برای مدل‌های مختلف سوناتا، فواصل زمانی مشخصی را برای تعویض تسمه تایم تعیین کرده است. زمان تعویض تسمه تایم سوناتا و این فواصل به طور کلی بین 80 هزار تا 180 هزار کیلومتر متغیر است.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که شرایط رانندگی و کیفیت قطعات یدکی می‌توانند بر عمر تسمه تایم تاثیرگذار باشند. به همین دلیل، کارشناسان توصیه می‌کنند که در صورت مشاهده‌ی هرگونه علائم هشداردهنده، پیش از موعد مقرر و زمان تعویض تسمه تایم سوناتا نسبت به تعویض تسمه تایم اقدام کنید.

تعویض تسمه تایم سوناتا

سوناتا، محصول خوش‌نام کره‌ای، در میان ایرانیان به عنوان خودرویی قدرتمند، جادار و با امکانات رفاهی مطلوب شناخته می‌شود. اما در پس این ظاهر فریبنده، قطعاتی وجود دارند که نیازمند توجه و مراقبت دائمی هستند. یکی از این قطعات حیاتی، تسمه تایم است که نقشی اساسی در هماهنگی عملکرد موتور ایفا می‌کند، به همین خاطر توجه به زمان تعویض تسمه تایم سوناتا اهمیت بسیار زیادی دارد.

تسمه تایم، یک نوار دندانه‌دار لاستیکی یا پلاستیکی است که وظیفه‌ی هماهنگ‌سازی چرخش میل‌لنگ و میل سوپاپ را در موتور به عهده دارد. این قطعه با ظاهری ساده، نقشی کلیدی در تنظیم زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها و ورود و خروج مخلوط هوا و سوخت به داخل محفظه احتراق ایفا می‌کند. به همین دلیل نقش پررنگ آن است که توجه به زمان تعویض تسمه تایم سوناتا اهمیت بالایی دارد.

اما توجه داشته باشید که سوناتا در برخی مدل ها دارای تسمه می باشد و در بلرخی مدل ها زنجیر تایم دارد که زنجیر بر خلاف تسمه نیاز به تعویض ندارد و هر 100 هزار کیلومتر نیاز به بازدید دارد صرفا.

5/5 - (1 نظر)
زمان تعویض تسمه تایم سوناتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *