زمان تعویض تسمه تایم ولستر

الان که در حال خواندن بحث زمان تعویض تسمه تایم ولستر هستید، احتمالا می خواهید زمان دقیق تعویض تسمه تایم ولستر خود را بدانید و یا خدای ناکرده خودروی شما دچار مشکلی در مورد تسمه تایم شده و به دنبال جایی هستید که برای تعمیر خودرویتان و یا تعویض تسمه تایم در آنجا اقدام نمایید.

خودرو های خارجی و به خصوص خودرو های کره ای مثل هیوندای ولستر، به دلیل این که خارجی و وارداتی هستند، نیاز به توجه ویژه و مراقبت های خاص دارند، به همین خاطر مجموعه تهران کره که یک تعمیرگاه ولستر است، به وجود آمده است تا در مشکلات خودرویی تان و انجام کارهایی مثل تعویض تسمه تایم ولستر در کنارتان باشد تا در زمانی که مشکلی برای خودرویتان به وجود آمد، با تیم متخصصی که از تعمیرکاران خودرویی دارد، به داد خودروی شما برسد.

زمان تعویض تسمه تایم ولستر

هیوندای ولستر، هاچ‌بک اسپرت و خوش‌سیما کره‌ای، با ظاهری جوان‌پسند و عملکردی قابل قبول، در میان علاقمندان به رانندگی جایگاه ویژه‌ای یافته است. اما مانند هر خودرویی، این خودرو نیز برای حفظ سلامتی و کارایی به مراقبت و توجه نیازمند است. یکی از اجزای حیاتی در موتور ولستر، تسمه تایم نام دارد که وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد به همین خاطر است که توجه به زمان تعویض تسمه تایم ولستر تاکید می شود.

هیوندای برای تسمه تایم ولستر، طول عمر مشخصی را تعیین کرده است. طبق دفترچه راهنمای این خودرو، زمان تعویض تسمه تایم ولستر هر 60 هزار کیلومتر یا 4 سال، هر کدام که زود تر برسد است.

تعویض تسمه تایم ولستر

تسمه تایم در هیوندای ولستر، قطعه‌ای لاستیکی دندانه‌دار است که میل‌لنگ و میل سوپاپ را به یکدیگر متصل می‌کند. این اتصال حیاتی، هماهنگی لازم برای باز و بسته شدن سوپاپ‌ها در زمان مناسب و احتراق به موقع را فراهم می‌کند. تسمه تایم از جنس لاستیک مرغوب ساخته شده و با روکش‌های نایلونی یا الیافی تقویت می‌شود تا در برابر سایش و پارگی مقاوم باشد.

اما توجه داشته باشید که ولستر در برخی مدل ها دارای تسمه می باشد و در بلرخی مدل ها زنجیر تایم دارد که زنجیر بر خلاف تسمه نیاز به تعویض و توجه به زمان تعویض تسمه تایم ولستر ندارد و هر 100 هزار کیلومتر نیاز به بازدید دارد صرفا.

5/5 - (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *