زمان تعویض تسمه تایم توسان

الان که در حال خواندن بحث زمان تعویض تسمه تایم توسان هستید، احتمالا می خواهید زمان دقیق تعویض تسمه تایم توسان خود را بدانید و یا خدای ناکرده خودروی شما دچار مشکلی در مورد تسمه تایم شده و به دنبال جایی هستید که برای تعمیر خودرویتان و یا تعویض تسمه تایم در آنجا اقدام نمایید.

خودرو های خارجی و به خصوص خودرو های کره ای مثل هیوندای توسان، به دلیل این که خارجی و وارداتی هستند، نیاز به توجه ویژه و مراقبت های خاص دارند، به همین خاطر مجموعه تهران کره که یک تعمیرگاه توسان است، به وجود آمده است تا در مشکلات خودرویی تان و انجام کارهایی مثل تعویض تسمه تایم توسان در کنارتان باشد تا در زمانی که مشکلی برای خودرویتان به وجود آمد، با تیم متخصصی که از تعمیرکاران خودرویی دارد، به داد خودروی شما برسد.

زمان تعویض تسمه تایم توسان

توسان، شاسی‌بلند محبوب هیوندای، از قطعات مختلفی برای ارائه عملکرد بهینه و رانندگی لذت‌بخش استفاده می‌کند. در میان این قطعات، تسمه تایم نقشی حیاتی ایفا می‌کند و هماهنگی موزون بین اجزای اصلی موتور را تضمین می‌نماید. به همین خاطر است که دانستن زمان تعویض تسمه تایم توسان اهمیت زیادی دارد.

همانطور که اشاره شد، تعویض تسمه تایم توسان به طور منظم و دوره‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم توجه به این موضوع می‌تواند خسارات سنگینی به موتور خودرو وارد کند. به طور کلی، زمان تعویض تسمه تایم توسان در کیلومترهای زیر توصیه می‌شود.

هر 60 هزار کیلومتر

یا هر چهار سال

تعویض تسمه تایم توسان

یکسری ویژگی های تسمه تایم توسان که در بحث زمان تعویض تسمه تایم توسان هم تاثیرگذار هستند را در زیر با هم مشاهده می کنیم.

جنس: تسمه تایم توسان از جنس لاستیک با روکش دندانه‌دار است که به سفت شدن آن و درگیری بهتر با پولی‌ها کمک می‌کند.

عملکرد: این تسمه با چرخش میل‌لنگ، میل سوپاپ را در زمان مناسب به حرکت در می‌آورد و هماهنگی بین باز و بسته شدن سوپاپ‌ها و حرکت پیستون‌ها را تضمین می‌کند.

عمر مفید: طول عمر تسمه تایم توسان به عوامل مختلفی مانند مدل خودرو، شرایط رانندگی و کیفیت قطعه بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود هر 40 تا 60 هزار کیلومتر این قطعه را تعویض نمایید.

اما توجه داشته باشید که توسان در برخی مدل ها دارای تسمه می باشد و در بلرخی مدل ها زنجیر تایم دارد که زنجیر بر خلاف تسمه نیاز به تعویض و توجه به زمان تعویض تسمه تایم توسان ندارد و هر 100 هزار کیلومتر نیاز به بازدید دارد صرفا.

امتیاز دهید
زمان تعویض تسمه تایم توسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *