زمان تعویض شمع I20

شمع های هیوندای I20 را معمولا بعد از مسافت های زیر باید تعویض کرد:
* شمع مسی 40 هزار کیلومتر
* پلاتینی 100 هزارکیلومتر (این مورد باید بررسی شود)
* و بقیه شمع ها 150 هزار کیلومتر (این مورد باید بررسی شود)

تعویض شمع یکی از خدمات تعمیرگاه تخصصی i20 میباشد، هزینه تعویض شمع ها بسته به نوع شمع و برند آن بسیار متفاوت است و با توجه به بازار ایران بهتر است قبل از مراحعه به تعمیرگاه جهت استعلام قیمت شمع با ما تماس بگیرید.

نکته خیلی مهم این است که در صورت خرابی شمع شتاب ماشین کم میشود، مصرف سوخت بالا میرود و ممکن است موتور دچار آسیب شود، پس حتما برای بازدید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران – تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

تلفن: 09120996450-09128896509

نوع شمع بکار رفته I20

اگر نوع شمع خودرو ی هیوندای I20 شما به اصلاح “عملکرد قوی” هستند احتمالا خوب میدانید که مدت زمان تعویض ان ها خیلی کوتاه تر از سایر شمع ها است. زیرا الکترودهای این شمع ها خیلی زودتر دچار فرسودگی میشود.
در همین خصوص، برخی از شمع ها اصطلاحا با نام “شمع خودرو با عمر طولانی” شناخته میشوند. این شمع ها معمولا دارای الکترودی قوی هستند که به این زودی ها و به این راحتی فرسوده نمیشود. یعنی لزومی ندارد شما مکررا و زود به زود آن را عوض و جایگزین کنید.

شمع هایی که از ایریدیوم و یا فلز پلاتین ساخته میشوند معمول طول عمر بالایی دارند و در دسته شمع خودرو ی با عمر زیاد قرار میگیرند. در بین همه الکترودها، آن هایی که مسی هستند تنها 30 هزار کیلومتر دوام دارند و بعد از آن باید عوض شوند.

نفوذ و نشت روغن به شمع خودرو یکی از دلایل خرابی شعمع

به طور معمول زمانی که میخواهید شمع خودرو را از موتور به خارج بکشید و در بیاورید باید پایه های نسبتا تمیز داشته باشد. اگر متوجه شدید روی پایه روغن وجود دارد حتما روغن به داخل آن نشت پیدا کرده است. این موضوع مستقیما به درزبندی قطعات موتور بستگی دارد و باید هم درزبندی را درست کنید و هم شمع ها را تعویض و جایگزین کنید.

اگر درزبندی را دست نکنید شما مجبورید زود به زود شمع خودرو ی خود عوض کنید که این هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

5/5 - (1 نظر)
تعویض-شمغ-ای-20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *