تعمیر گیربکس i20

الان که در حال خواندن بحث تعمیر گیربکس i20 هستید، احتمالا خودروی شما دچار مشکلی شده و به دنبال جایی هستید که برای تعمیر خودرویتان در آنجا اقدام نمایید. خودرو های خارجی و به خصوص خودرو های کره ای مثل هیوندای i20، به دلیل این که خارجی و وارداتی هستند، نیاز به توجه ویژه و مراقبت های خاص دارند، به همین خاطر مجموعه تهران کره که یک تعمیرگاه تخصصی i20 است، به وجود آمده است تا در مشکلات خودرویی تان در کنارتان باشد تا در زمانی که مشکلی برای خودرویتان و به خصوص گیربکس آن به وجود آمد، با تیم متخصصی که از تعمیرکاران خودرویی دارد، گیربکس خودروی شما را تعمیر و به بهترین شکل ممکن تقدیم شما نماید.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران – تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10

تلفن: 09120996450-09128896509

هیوندا-ای-20
هیوندا-ای-20

تعمیر گیربکس i20

هیوندای i20، خودروی محبوب و پرطرفداری است که به دلیل رانندگی نرم و هندلینگ عالی شناخته می‌شود. اما مانند هر خودروی دیگری، گیربکس i20 نیز ممکن است با گذشت زمان دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر گیربکس i20 پیدا کند.

هیوندای i20 با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه می‌شود. شاید بهتر باشد قبل از مطالعه ادامه مطلب، از زمان تعویض روغن گیربکس i20 نیز آگاه شوید و در ادامه بدانید که گیربکس اتوماتیک i20 از نوع 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است، در حالی که گیربکس دستی آن 5 سرعته است.

آشنایی بیشتر با گیربکس هیوندا i20

مشخصات فنی گیربکس آی 20 را هم بهتر است در بحث تعمیر گیربکس i20 بشناسید، برخی از مهم ترین مشخصات این گیربکس را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

گیربکس نصب شده بر روی خودروی i20  با موتور 1400cc یک گیربکس چهار سرعته(4speed)با کد فنیA4CF2  شناخته می باشد.
این گیربکس  چهار سرعته دارای چهار دنده رو به جلو و یک دنده در حالت عقب است که ساخت کمپانی پاورتک کره جنوبی بوده و جزء یکی از کم هزینه ترین  گیربکس های نصب شده بر روی خودروهای کره ای  موجود در بازار ایران است.
این گیربکس با کد فنی A4CF1 و A4CF2 بر روی بعضی دیگر از مدل های شرکت هیوندای و کیا نیز نصب است که از آنها می توان به خودروهای هیوندا i30، سراتو قدیم یا 4speed، هیوندا اکسنت و نیز برخی از خودروهای چینی مانند برلیانس H320، برلیانس H330، آریو یا Z300نیز اشاره کرد.

گیربکس دستی 6 سرعته: این گیربکس برای مدل‌های با موتورهای کوچک‌تر و اقتصادی استفاده می‌شود.

گیربکس اتوماتیک 4 سرعته: در مدل‌های قدیمی‌تر آی 20 به کار رفته است.

گیربکس اتوماتیک 6 سرعته: در مدل‌های جدیدتر و بهبود یافته به کار می‌رود.

گیربکس دوکلاچه (DCT) 7 سرعته: در برخی مدل‌های جدیدتر برای افزایش عملکرد و کاهش زمان تغییر دنده‌ها استفاده می‌شود.

اجرت تعمیر گیربکس هیوندا آی بیست

هزینه تعمیر گیربکس هیوندای i20 به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مهم ترین آن ها را که در بحث اجرت تعمیر تاثیر گذار هستند را در زیر می بینیم

نوع گیربکس: i20 دو نوع گیربکس دارد: دستی و اتوماتیک. به طور کلی، تعمیر گیربکس اتوماتیک گرانتر از گیربکس دستی است.

شدت خرابی: عیب یابی و تعمیر خرابی های جزئی گیربکس ارزان تر از تعمیرات اساسی یا تعویض کامل آن است.

مدل خودرو: مدل های جدیدتر i20 ممکن است قطعات گران تر و پیچیده تری داشته باشند که منجر به افزایش هزینه تعمیر می شود.
محل زندگی: هزینه تعمیرات در شهرها و مناطق مختلف و اجرت تعمیرکار گیربکس i20  در این شهر ها می تواند متفاوت باشد.

تعمیرگاه مرکزی گیربکس آی 20

تعمیر گیربکس i20 یک فرآیند تخصصی است که باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود. با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی تهران کره، می‌توانید از کیفیت تعمیر گیربکس خودروی خود مطمئن باشید. مزایای تعمیر گیربکس هیوندای i20 در تهران کره را در پایین با هم می بینیم.

استفاده از تعمیرکاران ماهر و باتجربه.

استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت.

ارائه ضمانت نامه معتبر.

قیمت مناسب.

بهترین تعمیرگاه گیربکس i20 در شرق تهران

اگر که به دنبال تعمیرگاه گیربکس هیوندا i20 در شرق، غرب، یا شمال و جتوب تهران هستید و یا ساکن یکی از محله های زیر هستید، بهترین جا برای خودروی هیوندای آی 20 شما جایی نیست به جز تعمیرگاه تخصصی هیوندا و کیای تهران کره.

تهرانپارس / ازگل / اقدسیه / الهیه / اوین / باغ فردوس / تجریش / جماران / چیذر / دار آباد / دربند / درکه / دزاشیب / زعفرانیه / سوهانک / فرمانیه / فرشته / قیطریه / کاشانک / کامرانیه / محمودیه

نیاوران / ولنجک / ستارخان / شهرک غرب / صادقیه / طرشت / فرحزاد / گیشا / مرزداران / اختیاریه / پاسداران / دروس / جردن / هروی/ پاسداران/ ولیعصر / ظفر / میر و…

روشن شدن آلارم گیربکس اتوماتیک روی صفحه کیلومتر

روشن شدن این آلارم جهت اطلاع راننده از نقص در عملکرد گیربکس اتوماتیک است و در واقع هشداری به راننده جهت مراجعه به تعمیرگاه جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک است.
زمانی که این آلارم روشن می شود حتما خطا یا خطاهایی در کامپیوتر گیربکس اتوماتیک یا TCU ثبت می شود که با مراجعه به تعمیرگاه از طریق دستگاه عیب یابی یا دیاگ میتوان خطای مورد نظر را
مورد بررسی قرار داد و با توجه به خطا به راحتی میتوان ایراد مربوطه را عیب یابی کرد.
بعنوان مثال زمانی که آلارم گیربکس اتوماتیک روشن شده و داخل کامپیوتر گیربکس یا TCU خطای سلکتور (سوئیچ چند حالته) ثبت شده باشد این به معنی خرابی قطعه ی سلکتور است.
یا زمانی که دلیل روشن شدن چراغ گیربکس ثبت خطای سنسور هایی نظیر سنسور دور ورودی یا خروجی،سنسور فشار و ….از این قبیل خطا ها باشد به راحتی با مشاهده ی خطا در کامپیوتر می توان گیربکس را عیب یابی کرد.
.
اما زمانی که هیچ آلارمی روی صفحه کیلومتر خودرو روشن نمی شود ولی عملکرد گیربکس همانند قبل نیست و شما اخلالی در شتاب خودرو و یا تعویض دنده ها حس می کنید در اینصورت تنها با تست جاده و دور زدن توسط متخصصین گیربکس اتوماتیک عیوب احتمالی مشخص می شود.
توجه: البته در خودروی هیوندای i20 آلارم گیربکس اتوماتیک با آلارم موتور یکی بوده و با ثبت خطا در ECUگیربکس نیز چراغ چک روشن می شود.

5/5 - (1 نظر)
i20 تعمیر گیربکس

۱ thoughts on “تعمیر گیربکس i20

  1. صادق کبریایی میگوید:

    سلام وقتتون بخیر من یه هیوندا I20 اتومات دارم دقیقا نمیدونم ایراد گیربکس چیه اما یه صدایی شبیه زوزه ازش میاد و زیاد گاز میخوره
    و اینکه هزیته تعمیر گیربکس حدودا چقدر میشه و تست و تعمیر خودرو همون شرق تهران هست یا امکانش هست جای دیگه هم باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *